Effect of information on environmental knowledge of waste separation in college students

Authors

  • Cristina Barrientos Durán Universidad Nacional Autónoma de México
  • Alfonso Valadez Ramírez Universidad Nacional Autónoma de México
  • José Marcos Bustos Aguayo Universidad Nacional Autónoma de México

Abstract

This investigation had the objective to develop a psychosocial strategy to promote waste separation in a University institution. It was carry out a quasi-experimental study with a pre-test post-test design, with a control group and one experimental. The sample were 302 students, 125 in control group, and 177 in the experimental group, with mean age of 23 years old (SD = 4.36). After that information was proportionate, the experimental group increased significantly its punctuation, and it’s confirmed the efficacy of informative talks as an antecedent strategy, in which an exposed group to oral and visual information increases its knowledge level. It was concluded the implemented strategy was effective to develop environmental knowledge.

Keywords

Proenvironmental Behavior, Waste Separation, Environmental Knowledge

Author Biographies

Cristina Barrientos Durán, Universidad Nacional Autónoma de México

México, Distrito Federal

Licenciatura y Maestría en Psicología por la Universidad Nacional Autónoma de México. Profesora de asignatura en la Universidad La Salle, Nezahualcóyotl y el Centro de Estudios de Postgrado "Lev Vigotsky"

Alfonso Valadez Ramírez, Universidad Nacional Autónoma de México

Profesor titular de la carrera de psicología y de la maestría en psicología ambiental, Universidad Nacional Autónoma de Mexico, Publicaciones en diversas revistas y libros especializados. Coordinador de proyectos sobre estrés ambiental, estrés urbano, burnout en el ámbito educativo. Facultad de Estudios Profesionales Iztacala U.N.A.M.

José Marcos Bustos Aguayo, Universidad Nacional Autónoma de México

Doctor en Psicología en el campo de psicología social y ambiental por la Facultad de Psicología de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Es Profesor Titular “C” en la Facultad de Estudios Superiores Zaragoza, Miembro del Sistema Nacional de Investigadores nivel 1,. Ha publicado en la revistas Medio Ambiente y Comportamiento Humano, Revista Mexicana de Psicología, La Psicología Social en México.

Published

31-05-2012

Downloads

Download data is not yet available.